Klienditeenindus avatud iga päev 9-21 640 6400

Ostukorv

Ostukorvis pole tooteid

Tagasi

Telefon (E-P 9-21):  640 6400
Kohustuslik väli

reede, 9. september 2022

Tulevik on kohal: robotkuller hakkas Viljandis eraklientidele poest kaupa koju viima

Alates sellest neljapäevast saavad kõik Viljandi Euronicsi kauplusest tehnikakaupa ostnud inimesed tellida selle esmakordselt Eestis endale koduukseni Clevoni isejuhtiva robotkulleriga.

Clevoni pakirobot Euronicsis

Neljapäeval toimetas pakirobot esimese paki Viljandis elavale tänavusele Aasta Emale ja Lasterikaste Perede Liidu presidendile Aage Õunapile. Tegemist on esimese korraga, kui Clevoni (varasema Cleveron Mobility) loodud robotkullereid kasutatakse jaekaubanduses ja eraisikutele pakkide kohale viimiseks. Clevoni robotkulleri CLEVON 1 teeb ainulaadseks asjaolu, et tegu on väliselt väiksemat autot meenutava sõidukiga, mis viib kauba kliendini sõiduteel liigeldes. Seetõttu suudavad Clevoni robotid viia kauba kohale kiiresti ja robot mahutab peale võtma ka keskmise suurusega tehnikakaupa. Projekt sai teoks Eestis suurima elektroonika jaemüüja Euronicsi, rahvusvahelise kullerfirma DPD ja robotkullerite tootja Clevoni koostöös.

Robotkuller töötab Viljandis Euronicsi klientide heaks kuni 23. septembrini ja sel ajal saavad kõik soovijad Viljandi Euronicsi kauplusest ostetud kauba tellida Viljandi linna piires isejuhtiva pakirobotiga oma koduukseni. Teenus on sobilik väiksematele ja keskmise suurusega koduelektroonikale, mille pakendi välismõõdud on kuni 140x65x85cm ning mille kaal ei ületa 100kg – näiteks tolmuimejad, mikrolaineahjud ja muu sarnane. Suure kodutehnika nagu pesumasinad või külmkapid, kohale toimetamiseks tuleb siiski tellida tavaline transporditeenus. Roboti ühe kaubaveo tarvis on arvestatud umbes pool tundi – 15 minutit paki peale võtmiseks ja 15 minutit kliendini toimetamiseks. Teenus kehtib Viljandi Euronicsi kauplusest ostetud toodetele ning ei kehti e-poe ostude puhul.

Kauba paigutamine Clevoni robotkullerisse


Kaubateekonna automatiseerimine on Eesti suurima kodutehnika ja elektroonikakaupade müüja Euronicsi üks pikaaegsetest eesmärkidest. „Kevadel avatud robotladu on aina suurenevate müügimahtude kõrval võimaldanud kokku hoida märkimisväärse koguse elektrit ja aega, samal ajal tellimuste komplekteerimise ja väljasaatmise protsessi kordades kiirendades,“ sõnas Euronicsi jaekaubanduse juht Kaidi Kelt. „Kui esimene miil on meie kesklaos täna juba robotite päralt, siis Viljandi pilootprojektiga oleme automatiseerimas ka nii-öelda viimast miili ehk kauba transporti lõppkliendini, et veelgi kiirendada kaupade tarnet klientideni.“

DPD Eesti, kes toimetab juba täna kõik pakid kohale süsinikuneutraalselt, näeb robotkullerites võimalust keskkonnajalajälge veelgi vähendada ja innustada ka tarbijaid valima keskkonnale vähem koormavaid pakiveo võimalusi. „Otsus viimase kilomeetri pakiveo üle ehk kuidas pakk jõuab tellijani jääb reeglina tellija enda teha. Testperiood võimaldab tarbijatel uute innovaatiliste lahendustega lähemalt tutvust teha ja meil teenuse arendamiseks vajalikku tagasisidet koguda,“ lisas DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss.

Paki kättesaamine Clevoni robotilt


Viljandi tänavatel sõitma hakkavad Clevoni robotkullerid on tänavalegaalsed ja 100 protsenti elektrilised, läbides ühe laadimisega kuni 100 kilomeetrit. Elektrilised autonoomsed viimase miili sõidukid võimaldavad tänapäevaselt ja jätkusuutlikult vähendada linnakeskkonna müra- ning saastetaset, loobumata juba sisseharjunud mugavustest pakke ja toiduaineid koju või kontorisse tellida. „Eesti on ideaalne riik, kus seninägematuid tehnoloogialahendusi arendada ja testida ning seni on meie robotkullerid väga hästi igapäevaliiklusesse sulandunud,“ lisas Clevoni juhatuse esimees Arno Kütt. „Täna alustame testperioodiga Viljandi tänavatel, kuid lõppeesmärk on meie tehnoloogia tervele ühiskonnale kättesaadavaks ja eelistatud tarnelahenduseks muuta.“

Robotkullerit saavad kõik Euronicsi kliendid Viljandi linna piires tellida tööpäeviti kell 12.30 – 15.30. Viimane vedu jõuab kliendini hiljemalt 16.30. Pakirobot saadab roboti liikuma hakkamisel ja saabumisel kliendi aadressile SMS-teavituse ning ootab kliendini jõudes 10 minutit, mille järel saab klient kõne. Kui kedagi kätte ei saada ei õnnestu, sõidab robot tagasi kauplusesse ja pakk tuleb sealt välja võtta.